Startuojant pavasariui pasiruoškime dviračių ir elektrinių paspirtukų sezonui

Įvairios Peržiūros: 253

paspirtukaiNuo lygiadienio į šalies sostinės, didmiesčių ir kitų miestų gatves po truputį sugrįš elektriniai paspirtukai ir padaugės dviratininkų. Augant elektrinių paspirtukų vairuotojų skaičiui Lietuvos kelių policijos tarnyba primena pagrindines taisykles ir atsakomybes.

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams, kad jie yra viešojo judėjimo dalyviai. Jiems galioja nustatytos taisyklės, o už jų nesilaikymą skiriamos baudos.

Elektrinių paspirtukų vairuotojams, ypač tiems, kurie tik ruošiasi pradėti savo keliones elektriniais paspirtukais, reikia žinoti, kad Kelių eismo taisyklėse elektrinių paspirtukų vairuotojai priskiriami prie dviračių vairuotojų, jiems taikomos tos pačios taisyklės. Prieš sezoną dar kartą atsiverskite Kelių eismo taisykles ir į gatves judėkite tik jas puikiai išmanydami, kad patys išvengtumėte nelaimių ir užtikrintumėte kitų eismo dalyvių saugumą.

Ką būtina žinoti vairuojant dviratį ar elektrinį paspirtuką

Savarankiškai važiuoti dviračiu ir elektriniu paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniam kaip 14 metų asmeniui. Gyvenamojoje zonoje elektrinių paspirtukų, kaip ir dviračių vairuotojų, amžius neribojamas. Nepilnametis vairuotojas, kuriam nėra 18 metų, važiuodamas keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.

Dviratis ir elektrinis paspirtukas būtinai turi turėti tvarkingą stabdį ir garso signalą. Gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

Jeigu važiuojate važiuojamąja kelio dalimi, privalote dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos. Tamsiuoju paros metu dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, dviračio ir elektrinio paspirtuko gale – raudonos šviesos. Šių transporto priemonių vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, judėdamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems ir neturi jiems niekaip trukdyti ar juo labiau kelti pavojaus. Pro pėsčiąjį važiuojant reikia pristabdyti ir važiuoti 3–7 km/val. greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, ir palikti saugų tarpą iš šono.

Visada pasirinkite saugų greitį ir atstumą ir iki pėsčiojo, ir iki kitos transporto priemonės.

Atsiminkite, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams griežtai draudžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėja ir vežti kitą asmenį, o dviračiu gatvėje draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir lenkti. Privažiavę pėsčiųjų perėją, privalote sustoti, nulipti nuo elektrinio paspirtuko ar dviračio ir per perėją jį vestis. Taip pat sustodami, sukdami į kairiąją ar dešiniąją pusę, turite parodyti įspėjamąjį signalą ranka. 

Kai nustatomi asmenys, pažeidę Kelių eismo taisykles, jiems gresia baudos nuo 10 iki 230 eurų.

Susisiekimo paslaugų teikėjai ugdys vartotojus

Jau penktąjį sezoną pradedanti susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ šiais metais toliau planuoja dirbti su savo vartotojais ir siekti aukštesnės paspirtukų eismo ir jų statymo kultūros. Siekdama sumažinti sunkių traumų tikimybę, praėjusiais metais „Bolt“ išplėtė greičio ribojimo zonas Vilniuje ir Kaune, sukūrė strategiją nelaimingų atsitikimų ir netinkamo paspirtukų statymo prevencijai. Prie dvylikos (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų, Kazlų Rūdos) iki šiol tvariai keliavusių miestų jungiasi dar du – Ukmergė ir Jonava.

Per visus 2021 metus įvairių Kelių eismo taisyklių pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, užfiksuota 12 371, 2022 metais – 9 211. Ir 2021, ir 2022 metais nustatyta per 5 000 neblaivių vairuotojų. 2021 metais žuvo 11 dviračių vairuotojų, iš jų 3 – tamsiu paros metu, 2021 metais – 5 dviračių vairuotojai, iš jų 3 – tamsiu paros metu. 2021 metais sužeisti 403 dviračių vairuotojai ir 10 keleivių, 2022 metais – 400 dviračių vairuotojų ir 12 keleivių. Jei iš eismo įvykių išskirtume įvykusius su elektriniais paspirtukais, tai 2021 metais vien su elektriniais paspirtukais įvyko 202 eismo įvykiai, juose sužeisti 209 žmonės, 2022 metais įvyko 208 eismo įvykiai, juose sužeisti 223 žmonės.

paspirtukai

Panašūs straipsniai